BloggUgglan

Ericas blogg: om allt möjligt och ingenting

Göteborg

Publicerad 2016-08-22 14:38:58 i Allmänt,

Jag skulle ha bloggat igår, men jag vaknade ganska sent, sen kom Ebba hit och hängde till typ midnatt och efter det var jag bara så sjukt trött, men här kommer i alla fall ett inlägg om Göteborg. Dag ett på vår lilla resa började med att tåget från Stockholm var försenat (standard SJ), så vi kom fram till Göteborg (bara) cirka 20 minuter senare än beräknat. Då var klockan strax innan ett och vi bestämde oss för att leta upp någonstans att äta lunch. Efter det så gick vi runt lite på ett köpcentrum innan vi åkte mot hotellet för att checka in (incheckning var från kl 15). Vi tog det lungt på hotellrummet och slötittade på tv (en lyx vi inte har hemma) och jag somnade till en stund. Sedan gick vi ut igen och resten av kvällen spenderades med att vi gick runt på stan och spelade Pokémon och kollade vad som hände på Göteborgs kulturkalas (som vi inte visste om att det var förens vi kom dit). Solen tittade fram också vilket gjorde kvällen ännu bättre! Dag två började med ett besök på Liseberg, solen sken då också och det var varmare än vi räknat med att det skulle bli. Det blev en del karuseller men då jag blir så lätt åksjuk så klarar jag inte av att åka så mycket. Så istället blev det en del spelande, på klomaskinerna för min del och på lite andra spel för Sebastians del. Jag vann en gullig gosedjurs ko (och var så nära att vinna ytterligare ett gosedjur men den tappa i sista minuten). Efter besöket där gick vi och åt på en restaurang som heter Holy Cow, och det va verkligen sjukt gott! Alla burgarnas namn anspelade på ordet ko på något sätt, jag och Sebastian åt varsin Fat Cow med Original Fries till. Helt klart en restaurang jag rekomenderar i fall ni planerar ett besök i Göteborg! Efter middagen gick vi och lyssnade på när Miriam Bryant spelade gratis på Kulturkalaset, men vi orkade inte stå i folkmassan speciellt länge då båda var ganska trötta, så vi satte oss på en bänk i närheten där vi fortfarande kunde höra musiken och spelade lite pokémon. Sista dagen, lördagen, så chekade vi ut från hoellet vid 11 och sedan hade vi till 18.30 innan tåget gick. Det var också enda dagen Göteborg bjöd på regn. Vi åt lunch och shoppade (inga kläder men diversa andra småsaker) men vi var också väldigt turistiga och åkte sightseeing tåg runt Göteborg och såklart var det ett ypperligt tillfälle att spela pokémon på (vill ju få alla pokémon). Sedan satte vi oss på ett café på stationen och väntade på att ta tåget hem igen. Vi kom fram till Uppsala cirka tio i elva på kvällen. Adam var jättesnäll och kom och hämtade oss och skjutsade hem oss! Jag gick inte och la mig på en gång (som jag trodde jag skulle göra) men orkade inte blogga då, så blev film och mys (med mig själv för Sebastian satte sig vid datorn) i soffan efter lite uppackning. Allt som allt var det en väldigt mysig resa :)Kul när man inser vad man egentligen köpt :) (och kossan jag vann)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela