BloggUgglan

Ericas blogg: om allt möjligt och ingenting

Sista kvällen och födelsedagsfirande

Publicerad 2016-08-14 23:49:00 i Allmänt,

Idag åkte mina kompisar hem, känns lite tomt, men nu är Sebastian hemma igen (han kom hem igår) så är inte helt ensam i alla fall. Sista dagen spenderades med att vi på morgonen kollade en massa youtube klipp innan vi åkte iväg och plockade upp Sebastian och handlade, sedan lagade vi middag innan vi på kvällen drog ut på ytterligare en... kan ni gissa vad? ... japp en pokémon runda ;) 
Först så var vi vid SLU ett tag och la ut lures och fångade en del pokémon, sedan drog vi ner på stan och fortsatte vår runda där, med ett stopp på Max för att ladda batterierna (inte telefonernas utan våra). Vi hängde där ett tag innan vi bestämde oss för att åka hemåt, men inte utan att först ta en runda med bilen för att fånga några sista pokémon. Man märker att man är fast i pokémon när man sitter i bilen och ska åka hem, men då ser att en ovanlig pokémon finns i närheten och man åker till närmaste parkering och springer iväg för att fånga den! (Japp, det hände igår ;p) När vi kom hem igen så blev det Fail army på youtube och sedan var alla så trötta så vi gick och lade oss.
Efter att dem åkt vid halv två tiden idag så spenderade jag och Sebastian lite tid med att titta på en youtuber som vi följer innan Sebastian skulle dra iväg till jobbet. Jag var hemma en stund till innan jag också drog ner mot stan för att möta upp Sofia (som fyller år idag), Ellen, Elin, Lovisa och Fahe på Crêperie Lemoni och firade Sofias födelsedag (super gott var det crêpes!). Vi satt där i över två timmar och bara snackade och uppdaterade varandra om vad vi hade haft för oss.
Sedan skiljdes vi åt och jag och Elin bestämde oss för att stanna en stund på stan och då blev det såklart en del pokémon spelande (och middag på Max). När vi satt vid Gamla torget så bestämde sig solen för att titta fram och för en stund var det sommarvärme igen. Runt klockan nio bestämde sig Elin för att dra hem, jag skulle också röra mig hemåt då hade jag tänkt, men fastnade i att spela och när Sebastian slutade jobbet (22.20) var jag fortfarande kvar i närheten av stan så vi möttes upp och gjorde sällskap hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela