BloggUgglan

Ericas blogg: om allt möjligt och ingenting

Bastille!

Publicerad 2016-11-21 22:43:00 i Allmänt, Musik & Konserter,

Igår var jag och såg Bastille live för andra gången i mitt liv, första gången var i november 2013. Det var också första gången jag och Rebecca träffade Emma (vi hade pratat lite på internet innan på grund av ett annat band vi alla tre gillade), snacka om att det var början på en riktig vänskap! I går stod vi nästan exakt tre år senare återigen i kön till Bastille och fjantade oss och tog en massa "fina" bilder. Snacka om att musik verkligen kan föra människor samman!
Vi mötte också upp Ebba i kön som sedan hängde med oss under konserten. Trots att vi inte planerade på och inte heller stod så himla länge i kön fick vi riktigt bra platser och jag såg bra i princip under hela konserten!
Det är svårt att beskriva hur det känns på en konsert när man står mitt i smeten. Men det är sjukt hur jag trots trycket av människor, avsaknaden av luft och en värme som gjorde att jag svettades floder kände ren total lycka under den tiden då Bastille stod på scen! Att bara förvsinna i musiken och ha kul med mina vänner är en av de absolut bästa sakerna som finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela