BloggUgglan

Ericas blogg: om allt möjligt och ingenting

When words fail, music speaks

Publicerad 2016-11-10 22:28:00 i Musik & Konserter,

Musik och konserter är och har varit en stor del av mitt liv de senaste åren, tyvärr inte lika mycket i år. Men jag har åkt utomlands för att kunna se mina favoritband live. Jag har sovit på en flygplats och i en bil för olika bands skull, men jag skulle för allt i världen inte ändra någon av dem upplevelserna. Jag vet inte hur mycket pengar jag egentligen lagt på alla resor och konsertbiljetter men det har alltid varit värt det så det spelar ingen roll. (Tyvärr har jag mindre pengar och tid att lägga på sånt nu). En anledning till att jag älskar att gå på konserter är att man i några timmar kan glömma alla sina problem och bara försvinna in i musiken och stämningen som uppstår. Det är en fantastisk känsla! Det är både en verklighetsflykt för en stund och en rolig upplevelse. 
 
Jag brukade känna att jag skämdes för en del av den musik jag lyssna på (till exempel att jag lyssna på pojkband). Men jag har insett nu att det spelar ingen roll vad andra tycker om den musik jag lyssnar på så länge jag tycker om den. Alla har olika smak och det är okej. Musik ska få en att känna något och om jag gillar en viss typ av musik så kommer jag att fortsätta lyssna på den oavsett vad andra tycker! Musik har också indirekt gett mig några av mina bästa vänner, jag hade aldrig lärt känna dem om vi inte hade gillat samma band. Bara tanken på att jag inte skulle vara vän med dem idag känns jättekonstig, vår vänskap växte fram ur ett gemensamt musikintresse och blev så mycket mer! 
 
Musik och konserter är något som gett mig så många oförglömliga upplevelser, de har gett mig vänskaper och glädje och det är därför jag inte ångrar en enda krona jag lagt på det under åren! 

Kommentarer

Postat av: Bex

Publicerad 2016-11-12 10:40:20

❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela