BloggUgglan

Ericas blogg: om allt möjligt och ingenting

Kulturnatten

Publicerad 2016-09-11 19:42:00 i Allmänt,

Igår mötte jag upp Sebastian efter att han slutade jobbet, och då gick vi och åt middag tillsammans. Sedan begav vi oss ut bland allt folk för att se vad som pågick på stan då det igår var Kulturnatten. Kulturnatten i Uppsala är runt samma datum varje år och innebär att det under hela dagen och kvällen pågår olika kulturevent runt omkring i staden, vissa kostar pengar och andra inte, och ofta kan man hitta något som verkar kul!
Klockan åtta hade vi planerat att se en eldshow och den var riktigt cool, med riddare och hästar, folk som sprutade eld mm... Det var verkligen spännande att se på, jag skulle aldrig våga mig på att hålla på så med eld!
När den var slut rörde vi oss mot Reginateatern där vi klockan 21.30 skulle på improteater (något jag velat gå på i flera år men aldrig lyckats ta mig iväg på innan i år). Det var så hmla bra och jag vet inte hur mycket både jag och Sebastian skrattade! Efter det åkte vi hem, fanns säkert massa mer saker att se men båda var trötta och ville åka hem, så då gjorde vi det och tog det lungt hemma i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela