BloggUgglan

Ericas blogg: om allt möjligt och ingenting

Sista terminen

Publicerad 2016-09-07 20:17:50 i Allmänt,

Fick en pik igår av en kompis om att jag inte bloggat på ett tag, och jag vet att det var snart två veckor sen jag uppdaterade sist. Men jag har inte orkat, eller haft lust, plus att nu har plugget kommit igång igen så bloggen kommer antagligen bli lite mer lidande framöver, men ska försöka uppdatera den några dagar i veckan i alla fall! Just nu är jag i alla fall ute på vfu, och är på en förskola som jag trivs riktigt bra på. Motivationen att komma ut och jobba har börjat väckas till liv igen, vilket är skönt då detta är min sista termin på förskollärarprogrammet. Helt sjukt känns det att det snart gått 3 och ett halvt år! Så om allt går som planerat så är jag färdigutbildad i januari, så det är inte alls så långt kvar till något som känts så långt borta. Efter denna kurs så är det dags för det självständiga arbetet (examensarbete), vilket antagligen kommer bli en jobbig men förhoppningsvis givande kurs. Jag och en kursare ska skriva tillsammans och ska ses i nästa vecka och försöka bestämma ämne, vilket är lite av en utmaning. Efter det är det en kurs kvar på programmet, och sen är det slut. Jag har inte riktigt förstått det än, att målet på ett sätt är så nära nu. Det är båda läskigt och roligt på samma gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela